Co snižuje cenu vašeho bytu při prodeji? 2. díl

minulém článku jste se dozvěděli, jak zbytečně můžete pokazit výsledek prodeje svého bytu špatným nastavením prodejní ceny. Po přečtení tohoto článku budete vědět, jak vás může připravit o další peníze špatná prezentace bytu.

Kupující uvidí poprvé váš byt ne fyzicky ale na internetu. S tím nic nenaděláte. A jaký pocit v něm vyvolá tato prezentace, má vliv na to, jestli ho byt zaujme, zavolá vám a bude chtít přijít na prohlídku. Kupující vidí jen fotky a zcela výjimečně video.

Zkuste si projít pár inzerátů bytů nabízených ve vaší ulici. Kolik bytů vás fakt zaujalo a zanechalo ve vás pozitivní emoce? Jsou fotky tak úžasné, že byste šli hned na prohlídku? Už si představujete, jak by se vám tam bydlelo?

Bohužel i v dnešní době je prezentace mnohých bytů na internetu stále žalostná. I když prodávajícího zastupuje realitní makléř, je na prezentaci vidět mraky chyb. Prodávající tak přicházejí zbytečně o potenciální zájemce a jejich šance na dosažení té nejlepší prodejní ceny se výrazně snižují.

Jaké chyby můžete při prodeji svého bytu zbytečně udělat, se dozvíte v tomto praktickém e-booku. >>

Příprava bytu pro marketingové účely

Váš byt je vlastně produkt na prodej. Není to produkt za pár stovek, ale mnohdy za milióny korun. Tak vysoké ceně musí logicky odpovídat i náklad na jeho prezentaci. Fotky od profesionálního fotografa by už měly být standardem. Ovšem aby mohl fotograf udělat krásné fotky, je potřeba byt na focení nejdřív připravit.

Na fotce vidíte jeden z nejčastějších nešvarů. Fotky nedělal profesionál. Byt působí temně. Fotka je špatně nasvícená. Navíc byt není tak zvaně odosobněn. V bytě vidíte spoustu osobních předmětů předchozího majitele. Kupující si tak těžko může vytvářet svou vlastní představu o bydlení v tomto bytě. Jeho první emoce nejsou pozitivní, ale negativní. A to je byt, za který prodávající požaduje 6,7 mil. Kč.

Jak to má vypadat správně?

Tento byt fotil profesionální fotograf. Obývací pokoj působí světle a navozuje příjemnou atmosféru bydlení. Před focením bytu pomohl designér (tak zvaný home stager). Více o tom, jak vytvoříte svůj byt neodolatelný díky home stagingu v tomto článku. >>

Na fotce nevidíte žádné osobní předměty předchozího majitele. Navíc designér do obývacího pokoje doplnil dekorace, aby navodil příjemnou atmosféru domova. Co říkáte na výsledek? Já bych se šel na tento byt určitě rád podívat. Fotka tedy výborně splňuje svůj účel. Dostat zájemce na prohlídku.

Videoprohlídka bytu

Ještě více zaujmout kupujícího můžete videem. To už je náročnější na přípravu, ale výborně odliší nabídku vašeho bytu od konkurence. Když ho zpracujete na jedničku, kupující se budou doslova těšit, až si váš byt budou moci prohlédnout.

Video je potřeba opět zpracovat profesionálně. Mělo by být moderované, ukazovat živé kvalitní záběry (ne statické fotky) a podpořit tak prezentaci vašeho bytu. Bez profesionálního kameramana se prostě neobejdete.

Webové stránky prodávaného bytu

Když už máte kvalitně zpracované fotky a video, byla by škoda, prezentovat je jen na inzertních portálech. Pro své klienty vytváříme vždy i web pro daný byt, kde má kupující možnost najít všechny informace ještě ve větším detailu a stáhnout si vše, co potřebuje. Na příklad můžete mrknout na tento web. >>

Plánek bytu

Bez plánku si zájemci jen těžko umí udělat představu, jak na sebe jednotlivé místnosti navazují. Je škoda, když není součástí prezentace bytu. Opět tím přicházíte o body a zájem kupujícího.

Copywriting

První věc, na co se zájemci kouknou, je prodejní cena a fotky, případně video. Pokud se vám podaří zaujmout v tomto prvním kroku, začne kupující číst. A teď záleží na tom, jestli i textem dokážete cíleně oslovit potenciální kupující.

Každý byt je vhodný pro někoho jiného. Text je potřeba přizpůsobit a popisovat motivy, které vaši zájemci hledají. Je to byt 3+1 na sídlišti? Pak mezi zájemci budou nejspíš mladé rodiny, které hledají byt a chtějí mít v blízkosti školku. Dejte jim tyto praktické a užitečné informace.

Kam dál?

Dokonale zpracovanou prezentaci vašeho bytu je potřeba taky dostatečně propagovat. Jak na to? Zase v příštím díle.>>

Odebírejte nové články na váš e-mail, a navíc získejte ZDARMA praktický e-book 5 nejčastějších chyb při prodeji bytu.

David Přikryl
Jsem autor projektu Jak prodat svůj byt a realitní makléř v jedné osoběŽiji v Praze, kde svým klientům pomáhám při koupi a prodeji bytu. Jsem členem komunity nezávislých realitních makléřů Qara (Quality Assured Real Estate Advisors), která mi poskytuje vynikající podporu a zázemí, abych mohl svou práci odvádět perfektně. Soustředím se víc na kvalitu než kvantitu, a proto se věnuji jen malému počtu zakázek, abych je mohl zpracovat kvalitně. Baví mě dělat složité obchody, protože mě profesně posouvají dál. Více o mně zde.>> Nechcete být na prodej bytu sami? Rád vám pomůžu. Více zde.>>

Chcete zjistit, za kolik prodáte svůj byt v Praze právě teď? Zjistěte to z pohodlí svého domova.

Odebírejte nové články na váš e-mail.

Navíc získejte ZDARMA praktický e-book 5 nejčastějších chyb při prodeji bytu.

Nechte se profesionálně zastupovat při prodeji svého bytu v Praze a prodejte svůj byt za nejlepší cenu, rychle a bezpečně.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů