Jak vybrat realitního makléře, který zainvestuje do prodeje vašeho bytu hodně

Přemýšlíte o prodeji svého bytu a jak správně vybrat realitního makléře? Jestli jste už četli můj e-book 5 nejčastějších chyb při prodeji bytu, dozvěděli jste, jak se těm zásadním chybám vyhnout. Jenže co když se objeví nějaký jiný problém. S podporou šikovného makléře byste to určitě zvládli v klidu a bezpečně. A jak si ho dobře vybrat?

Přečtěte si tyto 3 praktické tipy.

Tip 1 – Jak je na tom makléř v online marketingu

Sám bych začal googlit a zjišťovat o makléři maximum informací. Vsadím se, že toto uděláte, i když vám někdo někoho doporučí.

Nespoléhal bych se na to, jestli makléř působí v realitní kanceláři, která je tak zvaně „největší, nejúžasnější a nejlepší na světě“. To vám úspěšný prodej vaší nemovitosti rozhodně nezaručí. Vždy jde o konkrétní lidi a co mají za sebou. Kdo se vám osobně bude věnovat.

  • Jakou má makléř digitální stopu?
  • Snadno jste ho dohledali, má svůj web, reference od klientů?
  • Je aktivní na sociálních sítích?
  • Co jste se o něm dozvěděli?
  • Působí na vás profesionálně?

Informace, které jste o makléři zjistili, vám totiž prozradí jednu zásadní věc – jak je na tom makléř v oblasti online marketingu. Stejně tak jak dobře dokáže propagovat sám sebe, bude schopný propagovat i vaši nemovitost. Divili byste se, kolik makléřů dnes trápí, že jim ujel vlak a pořád nejsou v online marketingu zdatní.

Dnešní moderní realitní makléř je především marketér. Pravidelně se odborně vzdělává a rozšiřuje si své znalosti právě také v marketingu. To mu pomáhá lépe prodávat. Snadno si na příklad poradí s tvorbou webových stránek, reklamou na Facebooku, Googlu nebo v Skliku (reklamní portál Seznam.cz).

Tip 2 – Zjistěte, kolik bude makléř ochotný investovat do prodeje vaší nemovitosti

Aby vám makléř mohl pomoci a zapojil do prodeje vaší nemovitosti moderní marketingové nástroje, potřebuje mít na to dostatečný rozpočet.

Určitě víte, že realitní makléř pro vás pracuje za předem sjednanou provizi. To znamená, že rozpočet na marketing musí pokrýt ze svého honoráře, který dostane, až vám najde kupce (honorář za úspěch). Do té doby financuje všechno z vlastních zdrojů. Více o provizích v tomto článku. >>

A právě v této chvíli záleží na tom, pod jakou značkou makléř pracuje. Pracuje sám na sebe nebo je součástí nějaké velké franšízy? Může se totiž stát, že makléř ze svých obchodů (klientů) celkem hodně „živí“ nějaký management nebo franšízu nad ním a nemá dostatek peněz na to, aby mohl investovat peníze právě do prodeje vaší nemovitosti. Takového makléře určitě nechcete.

Já osobně jsem v komunitě nezávislých realitních makléřů Qara. Neodvádím z realizovaných obchodů žádná procenta a tím pádem si mohu dovolit investovat do prodeje nemovitostí svých klientů hodně.

V pohodě mohu najímat další kolegy, kteří mi s prodejem pomáhají. Na příklad profesionálního kameramana, fotografa, home stagera, spaceplannera a podobně. Díky nim je finální výstup mé práce na vysoké úrovni. Navíc objednávám jejich služby za vysoutěžené ceny pro celou komunitu makléřů Qary.

To co se mi na Qaře líbí je moje nezávislost a svoboda. Nejsem svázaný korporátními pravidly a v rámci komunity mohu využívat jen to, co ke své práci opravdu potřebuji. Je to platforma 21. století.

Podívejte se třeba na prezentaci prodávaného bytu v tomto videu. I takto skvěle může vypadat propagace vašeho bytu na prodej.

Když máte specifickou nemovitost, která nebude nejspíš pro každého, ohromně vám potom takový marketing pomůže. Můžete zaujmout mnohem větší okruh potenciálních kupujících a dostat je na prohlídku, což je hlavní cíl propagace nabídky.

Díky tomu, že moderní realitní makléř investuje do svého vzdělání a následně i do prodeje vaší nemovitosti, nebude se vám určitě podbízet nízkou cenou za své služby. Ví, že pro úspěšný prodej je toho potřeba udělat opravdu hodně. Nenabídne vám svůj honorář ve výši 1 – 2 % z prodejní ceny nemovitosti, protože za takovou cenu by vám nemohl poskytnout profesionální realitní servis. Spíš počítejte s tím, že běžná odměna se pohybuje v rozmezí 3 – 6 % z prodejní ceny nemovitosti.

Tip 3 – Poznejte realitního makléře osobně

Pokud vám makléř sedne v online světě, dohodněte si s ním osobní schůzku. Dejte tomu svůj čas a nespoléhejte jen na informace, které jste se dozvěděli od známých nebo na internetu. S makléřem totiž budete spolupracovat i několik měsíců, než se celá transakce dokončí. Umíte si představit, že spolu budete pravidelně komunikovat a budete se moci na něho spolehnout?

Když se s pár makléři sejdete, určitě to poznáte.

  • Sednete si tak nějak lidsky a ze setkání máte dobrý pocit?
  • Je to spíš makléř, který jede na objem odvedené práce a aby to měl rychle za sebou?
  • Baví ho ta práce?
  • Přemýšlí o tom, jak by vaši nemovitost nejlépe prodal?
  • Nacenil agresivně cenu vaší nemovitosti a podbízí se vám nízkou cenou za své služby?
  • Jaké služby vám v rámci svého servisu vlastně poskytne?

Berte to tak, že makléře si najímáte skoro jako zaměstnance, aby odvedl kus práce za vás. Měli byste v něm najít skutečnou oporu, abyste celý prodej zvládli v pohodě.

Jestli se vám tento článek líbil, přihlaste se k odběru dalších článků a získejte zdarma e-book 5 nejčastějších chyb při koupi bytu.

Taky řešíte prodej svého bytu? Pokud jste z Prahy a okolí, ozvěte. Rád se s vámi nezávazně sejdu, abychom probrali vaše možnosti. Kontakt na mě je zde.

David Přikryl

Jsem autor projektu Jak prodat svůj byt a realitní makléř v jedné osoběŽiji v Praze, kde svým klientům pomáhám při koupi a prodeji bytu. Jsem členem komunity nezávislých realitních makléřů Qara (Quality Assured Real Estate Advisors), která mi poskytuje vynikající podporu a zázemí, abych mohl svou práci odvádět perfektně.

Soustředím se víc na kvalitu než kvantitu, a proto se věnuji jen malému počtu zakázek, abych je mohl zpracovat kvalitně. Baví mě dělat složité obchody, protože mě profesně posouvají dál. Více o mně zde.>>

Nechcete být na prodej bytu sami? Rád vám pomůžu. Více zde.>>

Chcete zjistit, za kolik prodáte svůj byt v Praze právě teď? Zjistěte to z pohodlí svého domova.

Odebírejte nové články na váš e-mail.

Navíc získejte ZDARMA praktický e-book 5 nejčastějších chyb při prodeji bytu.

Nechte se profesionálně zastupovat při prodeji svého bytu v Praze a prodejte svůj byt za nejlepší cenu, rychle a bezpečně.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Odebírejte nové články na váš e-mail. Navíc získejte ZDARMA praktický e-book 5 nejčastějších chyb při prodeji bytu.

  • Připojte se na Youtube

  • Propojme se na LinkedIn

  • Přidejte se na Facebooku

  • Kategorie